• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
بیهق
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 24 (1398)
شماره شماره 4
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 23 (1397)
دوره دوره 22 (1396)
دوره دوره 21 (1395)
دوره دوره 20 (1394)
دوره دوره 19 (1393)
دوره دوره 18 (1392)
دوره دوره 17 (1391)
دوره دوره 16 (1390)
دوره دوره 15 (1389)
دوره دوره 14 (1388)
دوره دوره 13 (1387)
دوره دوره 12 (1386)
دوره دوره 11 (1385)
داوری نیا مطلق قوچان, آرزو, زردشت, رقیه, محمدزاده تبریزی, زهره. (1398). ارتباط هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی: یک مطالعه مروری. بیهق, 24(2), 1-9.
آرزو داوری نیا مطلق قوچان; رقیه زردشت; زهره محمدزاده تبریزی. "ارتباط هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی: یک مطالعه مروری". بیهق, 24, 2, 1398, 1-9.
داوری نیا مطلق قوچان, آرزو, زردشت, رقیه, محمدزاده تبریزی, زهره. (1398). 'ارتباط هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی: یک مطالعه مروری', بیهق, 24(2), pp. 1-9.
داوری نیا مطلق قوچان, آرزو, زردشت, رقیه, محمدزاده تبریزی, زهره. ارتباط هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی: یک مطالعه مروری. بیهق, 1398; 24(2): 1-9.

ارتباط هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی: یک مطالعه مروری

مقاله 7، دوره 24، شماره 2، تابستان 1398، صفحه 1-9  XML اصل مقاله (1425 K)
نوع مقاله: مروری
نویسندگان
آرزو داوری نیا مطلق قوچانorcid 1؛ رقیه زردشت2؛ زهره محمدزاده تبریزی orcid 3
1کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت های ویژه، عضو هیات علمی دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایران.
2استادیار گروه آموزشی اتاق عمل و هوشبری، مرکزتحقیقات سلامت سالمندان، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایران
3کارشناسی ارشد، گروه اتاق عمل و هوشبری، دانشکده پیراپزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، سبزوار، ایران.
چکیده
زمینه و هدف: پیشرفت تحصیلی دانشجویان از شاخص های مهم در ارزیابی نظام آموزشی است. هوش هیجانی یکی از عوامل موفقیت در محیط های آموزشی، حرفه ای و روابط اجتماعی است و به کمک آن می توان پیشرفت در جنبه های مختلف زندگی فرد را پیش بینی کرد. این مقاله با هدف ارتباط هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان انجام شد.
روش کار: نوع مطالعه حاضر مروری روایتی می باشد. برای یافتن مطالعات انجام شده بانک های اطلاعاتی Google Scholar,Pubmed, web of science, Cochrane, proquest ,Magiran, SID با کلید واژه های دانشجو، عملکرد بالینی، هوش هیجانی، Intelligence Emotional , practice Clinical , Student که در MESH استاندارد شده، در بازه زمانی 2009 تا 2020 بررسی گردیدند.
یافته ها: یافته ها نشان داد که هوش هیجانی در پیشرفت تحصیلی، سازگاری، موفقیت، رشد هوشی، مدیریت فرد، احساسات دیگران و به طور کلی در ادراک عواطف افراد تاثیر گذار است. سطح هوش هیجانی در عملکرد حل مسئله افراد تاثیر داشته و هر چه هوش هیجانی فرد بالاتر باشد، قدرت حل مسئله بیشتر می شود. توانایی حل مسئله تاثیر زیادی بر کنترل تکانه ها، استرس و تنشهای دانشجویان دارد.
نتیجه گیری: با توجه به اهمیت هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان، پیشنهاد می شود برای تقویت هوش هیجانی دانشجویان، آموزش آن به صورت بازی در نقش، تکنیک های تجربی و علمی خلاق و مبتکرانه در محیط های آموزشی مورد توجه قرار گیرد.
کلیدواژه‌ها
هوش هیجانی؛ پیشرفت تحصیلی؛ دانشجو
موضوعات
پرستاری
عنوان مقاله [English]
The Relationship between Emotional Intelligence and Academic Achievement in Medical University Students: A Review Study
نویسندگان [English]
Arezoo Davarinia Motlagh Quchan1؛ roghayeh zardosht2؛ Zohreh Mohamadzadeh Tabrizi3
1MSc in Critical Care Nursing, Faculty Member of Paramedicine School, Sabzevar University of Medical Sciences, Sabzevar, Iran
2Assistant Professor, Department of operative room and anesthetics, Iranian Research Center on Healthy Aging. School of paramedical, Sabzevar University of Medical Sciences, Sabzevar, Iran
3M.Sc, Department of Operating room, Faculty of Paramedical Sciences, Sabzevar University of Medical Scinces, Sabzevar, Iran
چکیده [English]
Background and Aim: Academic achievement of students is one of the important indicators in evaluation of educational system. Emotional intelligence is one of the factors of success in educational, professional and social environments and it can predict the progress in different aspects of one''s life. This article aimed to investigate the relationship between emotional intelligence and academic achievement of students..
Methods: The present study is a narrative review. To find out the studies of SID with the keywords Student, Clinical Performance, Emotional Intelligence, Emotional Intelligence, Clinical Practice, Student, standardized at MESH, see the Google Scholar, Cochrane, Proquest, Magiran, Web databases. The 2009 to 2020 intervals were reviewed.
Results: Findings showed that emotional intelligence influences academic achievement, adaptation, success, intelligence development, self-management, feelings of others, and in general, perceptions of individuals'' emotions. Emotional intelligence levels affect problem solving performance and the higher one''s emotional intelligence, the greater the problem solving power. Problem solving ability has a great impact on the control of impulses, stress and stress of students.
Conclusion: : Given the importance of emotional intelligence on students ''academic achievement, it is suggested to enhance students'' emotional intelligence through its role-playing, creative and experimental scientific and innovative techniques in educational settings.
کلیدواژه‌ها [English]
Emotional Intelligence, Academic Achievement, student
سایر فایل های مرتبط با مقاله
download نهایی هوش هیجانی.pdf
download نهایی هوش هیجانی.pdf
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 167
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 187
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.