TY - JOUR ID - 596 TI - بررسی رضایت مندی دانشجویان از برنامه ها و فرآیندهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال 92 JO - بیهق JA - BEYHAGH LA - fa SN - 2008-0328 AU - صفری, مهدی AU - طاهریان, محمودرضا AU - امین فقیه, محمد AU - یوسف زاده, عبدالرحیم AU - طه, پریسا AU - حمیدی, یدالله AU - حسین زاده, ادریس AU - فراهانی, عباس AD - Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 18 IS - 2 SP - 30 EP - 38 KW - رضایت مندی دانشجویان KW - فرآیندهای آموزشی KW - دانشگاه علوم پزشکی لرستان DO - N2 - مقدمه: تعیین سطح رضایتمندی دانشجویان به عنوان یکی از مهمترین شاخص های دستیابی به کیفیت مطلوب در نظر گرفته می شود. لذا این مطالعه به منظور بررسی رضایت مندی دانشجویان از برنامهها و فرآیندهای آموزشی و پژوهشی در دانشکدههای دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام شد. روش کار: این مطالعه توصیفی- مقطعی در سال 2331 در دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام شد. 142 دانشجو با روش تصادفی طبقهای از همه دانشکدهها انتخاب شدند. برای سنجش میزان رضایت مندی از پرسش نامه محقق ساخته شامل 12 سوال از جنبههای مختلف خدمات آموزشی که دارای 3 زیرحیطه بود استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با نرم افزار SPSS16 و با استفاده از آزمون من ویتنی و کروسکال والیس انجام شد. یافته ها: سن اکثر شرکت 71 درصد دانشجویان شرکت کننده در / 14 درصد( قرار داشت. 2 / کنندگان در محدوده 12 سال ) 3 14 درصد( قرار / 12 درصد درصد( و دکترای عمومی ) 5 / طرح، دختر بودند. بیشتر دانشجویان در مقطع کارشناسی پیوسته ) 5 داشتند. بر اساس نتایج به دست آمده سطح رضایت مندی برای تمام حیطههای مورد بررسی بجز مدیر گروه در حد متوسط بوده =2/ است. تجزیه و تحلیل آماری انجام شده برای نمره رضایتمندی بر اساس سن دانشجو) 0.012= P (، مدت زمان حضور در دانشگاه) 0.0001= P ( و رشته تحصیلی) 0.022= P ( اختلاف معنیداری وجود دارد. نتیجه گیری: نتایج نشان داد که سطح رضایتمندی دانشجویان از فرآیندهای آموزشی در سطح متوسط است. حیطه های کتابخانه، فعالیتهای اداره آموزش، مدیر گروه، کلاسهای عملی و آزمایشگاهی و کارگاه های آموزشی و روش تحقیق از جمله حیطههایی بودند که برای جلب رضایت بیشتر به بازنگری و برنامه ریزی مجدد نیاز دارند. UR - https://beyhagh.medsab.ac.ir/article_596.html L1 - https://beyhagh.medsab.ac.ir/article_596_0b1b351ac3ebbbbdd380b455f185885e.pdf ER -